Hosted Telefonie: wat is het en wat kun je ermee?

Hosted Telefonie: wat is het en wat kun je ermee?

Communicatie binnen een bedrijf is zeer belangrijk. Ook wil je optimaal bereikbaar zijn voor je klanten. Nu veel mensen thuiswerken, kan dit soms iets lastiger zijn. Daarom stellen we Hosted Telefonie graag aan je voor.

Wat is Hosted Telefonie?

Hosted Telefonie (of VoIP centrale/hoisted voice) is een totale communicatieoplossing die het mogelijk maakt om te communiceren via de cloud. Er kunnen verschillende toestellen worden toegevoegd aan je telefooncentrale. Of dit nu een vast toestel, een oude Nokia, smartphone, tablet of computer is… al deze apparaten kunnen een volwaardig onderdeel zijn van jouw telefooncentrale. Hierdoor kunnen alle medewerkers van het bedrijf via hun eigen apparaat gesprekken ontvangen en uitbellen, alsof ze achter hun bureau zitten.

Voordelen Hosted Telefonie

Het voordeel van Hosted Telefonie is dat de klanten jouw medewerkers kunnen bereiken, ondanks dat zij niet op kantoor aanwezig zijn. Het feit dat communicatie via elk type toestel mogelijk is, is voor velen een uitkomst. Er ontstaan nieuwe mogelijkheden om efficiënter te werken. Het aanschaffen van extra apparaten is hierbij niet nodig. Ook is Hosted Telefonie erg flexibel. Er kunnen gebruikers worden toegevoegd of verwijderd. Zo heb je nooit onder- of overcapaciteit. Ook is het ideaal dat collega’s het interne nummer kunnen bellen en dat zowel je mobiel als je vaste toestel overgaat. Er wordt gebruik gemaakt van één telefoonnummer. Zo blijft het overzichtelijk voor de klant. Op deze manier kunnen jouw medewerkers thuis nog steeds verbonden blijven met de klanten.

Hosted Telefonie: eenvoudig en betrouwbaar

Je mist nooit meer een (belangrijk) telefoontje, doordat het mogelijk is overal bereikbaar te zijn. De telefooncentrale in de cloud is namelijk altijd online. Je communiceert altijd via het betrouwbare vaste netwerk van KPN, maar het is ook mogelijk om te communiceren via het internet. Dit communicatienetwerk is dubbel uitgevoerd en wordt 24/7 bewaakt. Tevens heb je met Hosted Telefonie nooit last van een eventuele lokale kabelbreuk of stroomuitval. Je bent altijd op een andere locatie of mobiele telefoon bereikbaar. Ook via alle andere mobiele aanbieders. Hierdoor kan je een optimale beschikbaarheid garanderen!

IAM totaalcommunicatie

Via de IAM app kun je eenvoudig jouw telefonie-instellingen inzien en aanpassen. Je kunt je bereikbaarheid bepalen en eenvoudig gesprekken doorverbinden, verplaatsen of opnemen. Dit is mogelijk op elke smartphone. Tevens kan IAM ook via de pc worden gebruikt. Hier kan je ook gesprekken doorverbinden en je kunt zelfs zien wie er in gesprek zijn. Verder brengt het de voordelen met zich mee dat je met collega’s kunt chatten en video-vergaderen.

Kosten Hosted Telefonie

Fysieke telefooncentrales hebben vaak een grote investering nodig. Bij Hosted Telefonie is dit niet het geval. Ook is een ISDN-verbinding overbodig. Je betaalt alleen voor de functie die je gebruikt. Deze functies kun je op elk moment naar eigen wens inrichten en veranderen. Je betaalt een vast bedrag per medewerker per maand. Dit bedrag is gebaseerd op de gekozen functionaliteiten die je per medewerker wenst. Dit kunnen bijvoorbeeld standaard belfuncties zijn, maar ook professionele receptioniste- of callcenter functies. Wij snappen dat je niet voor financiële verassingen wil komen te staan. Daarom kun je kiezen voor de optie onbeperkt bellen voor vast én mobiel. Hierdoor zijn je kosten transparant en word je nooit met onverwachte rekeningen geconfronteerd.

Neem contact op

Heb je nog vragen over Hosted Telefonie of ben je benieuwd naar een passende oplossing voor jouw bedrijf? Stel ze gerust, wij staan voor je klaar. Je kunt ons bereiken via 0547 27 33 63 of via info@reggestad.nl.